Yelonky
Marzec 29, 2024, 04:37:04 pm *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: "Nasza kompania" - co ma pokazać gra  (Przeczytany 19032 razy)
Adam
Administrator
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 1636



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #45 : Lipiec 24, 2018, 08:49:36 pm »

Za dany rodzaj ostrzału testujemy 1 raz, w kolejnych ruchach już nie, chyba, że była wyraźna przerwa z możliwością przegrupowania, to wtedy zaczynamy od nowa.

Z tym ustaniem zagrożenia to trochę zaszłość - chodziło o przywracanie motywacji samodzielnie przez żołnierza - zostało przez zapomnienie. Chociaż można by to stosować, gdyby zdefiniować kiedy zagrożenie ustało...
Zapisane

"Wszelki krok, który by odsuwał państwo od omnipotencji, będzie zarazem krokiem postępu dla etyki, oświaty i dobrobytu." Feliks Koneczny
RAFII
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Wiadomości: 32


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #46 : Lipiec 25, 2018, 06:45:04 am »

Jeżeli w bieżącej turze żołnierz był testowany na motywację i jej nie przeszedł, to w następnej turze może się testować sam, jeżeli nie został ostrzelany ?

1) "Motywacja
Każdy pluton ma wyjściowo motywację „frontową”. Dodatkowo test na zmianę
w drużynie lub sekcji dowodzenia: 2k6= 1,2 „niska” =11,12 „wysoka”"

Rozumiem, że powinno być 2,3 "niska" ?

2) Pozostałe celne trafienia („przykryty ogniem”) oznaczają automatyczne zalegnięcie celu.

Czy żołnierz jest automatycznie wystraszony ? Czy zalega ale jego poziom motywacji jest stabilny ?

3) W motywacji jest modyfikator za "charyzmatyczny dowódca +1" jak go wyznaczacie i czy chodzi o dowódcę drużyny, plutonu czy kompanii ?
Zapisane
Adam
Administrator
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 1636



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #47 : Lipiec 27, 2018, 10:01:14 pm »

Sytuacja ustania zagrożenia miała raczej oznaczać, że w dalekiej okolicy jest cisza i spokój przez jakiś czas (np.5 ruchów). Taka przerwa w walkach. Nie tylko w walce o np. jeden budynek. Wtedy żołnierze zaczynają wzajemnie się wspierać i nie tylko dowódca daje test na motywację.

ad.1
Tak, oczywiście.  Zawstydzony
ad.2
Zalegnięcie jest niezależne od motywacji - po prostu żołnierz pod silnym ostrzałem stara się ukryć. Test na motywację pokazuje, czy się wystraszył. Czyli może zalec i być sprawny (wtedy samodzielnie może próbować podnieść się z zalegania) lub jednocześnie się wystraszyć (i wtedy zalega, dopóki ktoś go nie zmotywuje).
ad.3
To taki pomysł na przyszłość - można dać komu chcecie albo jakoś losować. Mieliśmy kiedyś cisnąć poziom drużyny i wtedy takie różnice miały być częstsze (tak samo bonusy do strzelania, ukrywania itp. dla poszczególnych żołnierzy i dowódców).

Cieszę się, że się podobało. 
Zapisane

"Wszelki krok, który by odsuwał państwo od omnipotencji, będzie zarazem krokiem postępu dla etyki, oświaty i dobrobytu." Feliks Koneczny
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!