Yelonky
Październik 18, 2018, 08:03:41 pm *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: O nas  (Przeczytany 2801 razy)
Adam
Administrator
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 1528



Zobacz profil Email
« : Wrzesień 28, 2010, 10:51:51 pm »

Rys informacyjny

Nasz Klub powstał 20.02.1988 roku i data ta jest oficjalnym świętem klubowym. Powstanie Klubu zapoczątkowane zostało odejściem grupy osób z Pracowni Mikromodelarstwa i Historii Wojskowej (PMiHW), działającej przy Młodzieżowym Domu Kultury na warszawskiej Woli. Odejście to nastąpiło na skutek konfliktu z kierownictwem pracowni, związanym z różnicą zdań na temat funkcjonowania okresów wargamingowych w odniesieniu do realiów historycznych, brakiem jakiejkolwiek możliwości rozwoju w nurtach innych niż ówcześnie obowiązujący oraz kompletnie odmienną filozofią i postrzeganiem wargamingu historycznego jako takiego.

Na początku naszą działalność prowadziliśmy pod nazwą: Mikromodelarski Klub Hobbystów Przy Spółdzielni Mieszkaniowej „Górczewska”. W ramach naszych działań braliśmy udział w wielu krajowych wystawach i konkursach modelarskich, podczas których udało nam się osiągnąć wymierne sukcesy (liczne nagrody, dyplomy, premiowane miejsca w wybranych kategoriach). W roku 1998 zmieniliśmy nazwę na: Warszawski Klub Wargamingowy „Yelonki”, natomiast od 01.01.2006. roku Klub przyjął nazwę: Warszawski Klub Miłośników Historii i Historycznych Gier Strategicznych „YelonkY”, pod którą to nazwą działa w chwili obecnej.

Zajmujemy się modelarstwem wojskowym lądowym (skala 1:72/76 oraz 1:300) oraz morskim (skala 1:2400), szeroko rozumianą historią wojskowości oraz wargamingiem historycznym.

Filozofia

Jako Klub reprezentujemy troszeczkę inne podejście do wargamingu, niż powszechnie się to spotyka. Sami sobie tworzymy przepisy do poszczególnych okresów historycznych. Uważamy, że nie ma sensu korzystać z rozbudowanych przepisów ściąganych z zachodu, gdyż ich objętość oraz stopień skomplikowania i "zbiurokratyzowania" zabija całe piękno wargamingu. Według nas przepisy są tylko narzędziem do realizacji wyznaczonego celu i powinny być maksymalnie uproszczone. Z tego też powodu nasze własne przepisy są krótkie i treściwe. Regulują podstawowe parametry techniczne walk. Nie opisują w sposób encyklopedyczny wszystkich możliwych sytuacji, jakie mogą zaistnieć na polu walki, gdyż uważamy, że to nie ma sensu. Wszystkiego i tak się nie da w przepisach ująć, więc po co tworzyć opasłe tomiska? Sytuacje konfliktowe regulujemy na drodze wzajemnych uzgodnień, czynnika losowego, lub w skrajnych przypadkach – arbitrażu rozjemcy. Z tego też powodu nasze przepisy są przepisami uznaniowymi i jako takie absolutnie nie nadają się do walk turniejowych. Wymagają od uczestników gier olbrzymiej wiedzy historyczno-wojskowej, sporej dawki tolerancji i wzajemnego zrozumienia. Ale to wszystko wynika z naszej filozofii postrzegania wargamingu. Dla nas wargaming to nie turniej szachowy, w którym każdy gracz stara się za wszelką cenę wygrać. Dla nas najważniejsze jest to, aby za pomocą gier odzwierciedlić w sposób jak najbardziej prawdopodobny (oczywiście w ramach naszej wiedzy i możliwości) realia pól bitewnych w poszczególnych epokach. Wygrana schodzi na dalszy plan, choć zawsze zwycięstwo jest rzeczą przyjemną. Ale przecież nie za wszelką cenę!

Dzięki takiemu podejściu możemy się bardziej skoncentrować na tym, co nas w wargamingu fascynuje. Nie jest to czysto techniczny aspekt walk (choć to też jest bardzo ważne), ale aspekt psychologiczny, czyli morale oddziałów, orientacja i motywacja dowódców na różnych szczeblach, ich potencjalna reakcja na sytuacje nagłe. Uważamy, że to właśnie czynniki psychologiczne w połączeniu z rozkazodawstwem mają najciekawszy wpływ na przebieg walk.

Speedgaming

Speedgaming jest formą wymyślonych przez nas prostych gier taktycznych, rozgrywanych na szachownicy, ale opartych na realiach poszczególnych okresów historycznych. Zaletą tego typu gier jest ich prostota oraz szybkość rozgrywania. Nie wymagają skomplikowanych przygotowań, map, arbitrów, rozległej wiedzy ani setek godzin wolnego czasu. Służą nam jako sympatyczny przerywnik między dużymi, czasochłonnymi bitwami czy kampaniami.

Kontakt
Nasz Klub ma siedzibę w Warszawie. Nie posiadamy adresu korespondencyjnego.

Adres siedziby:
Warszawski Klub Wargamingowy „Yelonki”
ul. Szobera 2 lokal 60 (piwnica)

Zajęcia odbywają się w piątki w godz. 19.00 – 22.00 lub w terminach umówionych przez członków klubu.

Jeśli kogoś zainteresowała działalność naszego Klubu, jeśli ktoś chciałby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, jeśli komuś spodobała się nasza filozofia - serdecznie zapraszamy do współpracy.

Kontakt poprzez:
Adam Lewandowski
kom. 602 231 491
e-mail: adam_le@wp.pl

A jeszcze lepiej przez to forum np. w dziale spraw bieżących.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2010, 10:59:21 pm wysłane przez Adam » Zapisane

"Wszelki krok, który by odsuwał państwo od omnipotencji, będzie zarazem krokiem postępu dla etyki, oświaty i dobrobytu." Feliks Koneczny
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!