Yelonky
Kwiecień 19, 2024, 04:28:42 pm *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: przepisy bitewne A1.6  (Przeczytany 2922 razy)
Adam
Administrator
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 1636



Zobacz profil Email
« : Październik 20, 2010, 11:10:35 pm »

Posłałem nowe przepisy bitewne do testowania w najbliższej bitwie.
Sprawdźcie, czy doszły, bo np. adres Roberta już mi odbił wiadomość. Nie wiem, o co chodzi.

Zmieniłem dystanse na 60cm=1km, czas ruchu na 10min.

Dodałem 2 klasy artylerii. Zakładam A0 dla 12f. francuskich, a A1 dla 12f. innych armii, średnią artylerię możemy teraz dzielić na A2/A3/A4, a 4f. i podobne to A5. To taka ogólna idea.

Dodałem pośrednią klasę walki wręcz piechoty. Dawna klasa 6 to teraz 7, a 6 jest pośrednia. Można różnie dzielić wojsko.

Dodałem rozstrzyganie walki szykiem (sumowanie przewag), i to właśnie przede wszystkim mamy testować w najbliższej bitwie.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2010, 01:40:32 pm wysłane przez Adam » Zapisane

"Wszelki krok, który by odsuwał państwo od omnipotencji, będzie zarazem krokiem postępu dla etyki, oświaty i dobrobytu." Feliks Koneczny
Adam
Administrator
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 1636



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #1 : Listopad 08, 2010, 11:57:47 am »

Kilka uwag po skończonej bitwie:

1.Nowe klasy piechoty i artylerii nie generują zauważalnych problemów, a dają większą rozpiętość podziału, więc jest ok.
2.Sumowanie przewag -ze względu na specyfikę przebiegu jest pewien problem z oceną (walki wąskimi szykami), ale wydaje mi się, że problem zastosowania jest niewielki, a przynajmniej u mnie wywołuje bardziej całościowe spojrzenie na walkę, tzn. zastanawiam się jak cały szyk powinien zachować się w jej wyniku. To chyba dobrze, chociaż nie wiem, jak wrażenia innych.
3.Zmiana czasu ruchu -ok.
4.Zmiana dystansu ruchów -nie jestem pewien, z jednej strony większa dynamika ruchu i mniejszy problem z linią, ale zjada jednak sporo przestrzeni.

5.Na moim odcinku zachodziło dziwne zjawisko spychania kawalerii przez piechotę. Szło opornie, powoli, z pewnymi stratami, więc w sumie chyba ok. z punktu widzenia mechaniki, ale mam wrażenie, że nie czytałem o takiej sytuacji. Jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi, ale jeżeli nie, to pytanie, czemu tak nie robiono? Czy kwestia strat w jeździe w zamian za trochę czasu jest wystarczającym argumentem za niestosowaniem jej do takiego zadania (taktyczne opóźnianie marszu piechoty)? A może to piechota nie powinna maszerować naprzód wobec wrogiej jazdy? A może w ogóle się niepotrzebnie przejmuję, bo w końcu ca.4800 kawalerii, ponosząc spore straty, zyskało ze 2 godziny opóźniając 7200 piechoty i zadając podobne straty?
Zapisane

"Wszelki krok, który by odsuwał państwo od omnipotencji, będzie zarazem krokiem postępu dla etyki, oświaty i dobrobytu." Feliks Koneczny
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!