Yelonky
Marzec 28, 2024, 10:35:21 am *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Flames of War  (Przeczytany 8332 razy)
Yegr
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Wiadomości: 6



Zobacz profil Email
« : Kwiecień 08, 2013, 10:10:35 pm »

Miałem napisać trochę o technicznych aspektach FoW - tutaj zebrałem garść (mam nadzieję użytecznych) informacji:

Producenci modeli w skali 15mm do IIWŚ:

Battlefront Miniatures:
http://www.flamesofwar.com/
polskim dystrybutorem jest wargamer.pl - zwany również ze względu na terminy dostaw "slowgamerem"
raczej polecam:
http://battletable.com/ - jak dystrybutora

Modele z serii Command Decision - również znane jako Old Glory lub Skytrex:
http://www.oldgloryuk.com/disp_items.php?m=13&sh=2
http://www.skytrex.com/151/15mm-command-decision/

przy czym skytrex sprzedaje modele w mniejszych zestawach i ma chyba korzystniejsze warunki dostawy

Plastic Soldier Company:
http://theplasticsoldiercompany.co.uk/

Zvezda:
http://www.zvezda.org.ru/?lng=1&nav=2&p=59

Zarówno modele Plastic Soldier Company jak i Zvezdy można za dość dobrą cenę kupić na:
http://www.jadarhobby.pl/
- jeszcze mają zniżki w określone dni, u siebie w sklepie przy placu Hallera, przy płatności gotówką.

Forged in Battle:
http://www.forgedinbattle.com/index.php?cPath=22&osCsid=9397548d87637b004f09a64245d83441


Przykładowe ceny (nominalne - nie liczę zniżek):

Czołg/pojazd bojowy - Battlefront 36-44 zł za pojazd; 140-180 za paczkę z 4-5 pojazdami
Plastic Soldier company - 25zł za sztukę; 85 zł za paczkę z 5 pojazdami
Zvezda - 10zł za sztukę
Forged in Battle - 70-100zł za 3 pojazdy (zależy od wielkości, np. ok 70 za 3 pumy; 100 za 3 Tygrysy Królewskie)

Piechota
Battlefront - 50-65zł za pluton
Plastic Soldier Company - 85 zł za Kompanię (2-3? plutony)
Forged in Battle 200zł za 'mega deal' =3 plutony piechoty, pluton CKM'ów, pluton moździerzy.


Popularne fora dotyczące FoW, to
WhatWouldPattonDo wwpd.net
wargamer.pl/forum
i http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=126



Co do grania to ja mam i Amerykanów, i Niemców, i Brytyjczyków (na wczesny okres wojny) gotowych do grania - więc mogę przynieść dla obu stron.
Jak ktoś chce to mogę też po prostu pożyczyć do grania (dlatego zacząłem zbierać Niemców).

Z podręczników powybierałem już parę prostych scenariuszów (typu Rajd Wittmann'a), które nadają się zarówno do nauki gry jak i  rozegrania ciekawych niestandardowych scenariuszy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2013, 11:37:34 am wysłane przez Adam » Zapisane
Adam
Administrator
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 1636



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #1 : Kwiecień 09, 2013, 12:10:58 pm »

A możesz napisać coś o systemie gry?
Zapisane

"Wszelki krok, który by odsuwał państwo od omnipotencji, będzie zarazem krokiem postępu dla etyki, oświaty i dobrobytu." Feliks Koneczny
Yegr
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Wiadomości: 6



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #2 : Kwiecień 09, 2013, 06:17:45 pm »

Jasne,

FoW jest typową grą turową z podziałem na przemienne tury graczy;
Tura każdego z graczy podzielona jest na kroki: wstępny; ruch; strzelanie i szturm.
Ruch jednostek w danym terenie wynika z kategorii do jakiej należą - np. piechota zawsze 15cm/6"; zwykłe pojazdy gąsienicowe 30cm/12" w terenie otwartym a 20cm/8" w trudnym; pojazdy kołowe 30cm/12" w terenie otwartym, ale już tylko 10cm/4" w trudnym i tak dalej. 
Trafialność w turze strzelania zależy od wyszkolenia celu (tzn. jak dobrze potrafi on ukryć swoją pozycję); przy czym teren i to czy cel pozostawał wcześniej nieruchomy (a więc czy miał możliwość kamuflażu) oraz odległość może nakładać na strzelającego dodatkowe kary do strzelania.
Szturm (walka na krótkich dystansach) jest najbardziej śmiercionośną i decydującą fazą w grze; jednak ze względu na istniejący ostrzał obronny - dochodzi do niego zwykle dopiero po wstępnym osłabieniu przeciwnika strzelaniem lub skutecznym wymanewrowaniu.

W grze jest 12 standardowych scenariuszy, przedstawiających typowe rodzaje starć - np. "kocioł", "bój spotkaniowy", "utrzymać linię!", "przełamanie".
Celem misji jest zasadniczo zajęcie znaczników, które wyobrażają jakieś kluczowe z punktu widzenia taktycznego pozycje.
W 2/3 scenariuszy istnieje wyraźny podział na  atakującego i broniącego się; wpływ na grę ma to taki, że zwykle obrońca wybiera teren w którym będzie walczył, oraz posiada możliwość przeprowadzenia zasadzki, za to zwykle broni się tylko częścią swoich sił (reszta dopiero nadchodzi na pomoc w trakcie gry) podczas gdy atakujący walczy w przewadze posiadając do dyspozycji zwykle swoje pełne siły.

Walki wyobrażają starcia kompanii-batalionów (1 model odzwierciedla 1 pojazd/ sztukę artylerii; podstawka zawierająca parę ludzików odzwierciedla połowę drużyny, lub 1 sekcję broni).
Kompanie należą do różnych typów:
pancerne, zmechanizowane, piechoty - i ten typ definiuje jak często dana kompania będzie atakować, a jak często się bronić.
Kompanie pancerne atakują zmech i piechotę, zmech atakuje piechotę a broni się przed pancerką itd. Kompanie tego samego typu losują kto będzie atakującym.

Tak więc już na etapie tworzenia kompanii na podstawie dostępnych jednostek - można przystosować kompanię to tego aby na poziomie operacyjnym działała dobrze w najczęstszych sytuacjach w jakich się znajdzie.

Wspomniany już element trafialności celów ma dość istotne znaczenie na przebieg rozgrywki, albowiem broniący zwykle postawiony jest przed wyborem kiedy oddać 1 salwę (aby zadać jak największe straty atakującemu - po przed podpuszczenie go blisko), ale kosztem utraty swojej "wytrzymałości".

To chyba tyle na szybko - najlepiej to pokazać na 'żywo".
Zapisane
twhistoria
Użytkownik
**
Offline Offline

Wiadomości: 83



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #3 : Kwiecień 23, 2013, 02:27:26 pm »

27.04.2013 w Wargamerze będzie zorganizowany mały turniej we Flames of War. Info znajdziecie tu: http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=13014
Zapisane
Alecki
Członkowie klubu
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 823


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Kwiecień 25, 2013, 01:17:39 pm »

Może wpadnę.
A Ty, będziesz ?
Zapisane
twhistoria
Użytkownik
**
Offline Offline

Wiadomości: 83



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #5 : Kwiecień 25, 2013, 04:37:16 pm »

Niestety nie będę Smutny
Cały weekend zaplanowany Smutny
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!