W piątek z Kubą umówiliśmy się na 18, zagramy sobie w Never mind the billhooks, system do późnego średniowiecza. Zobaczę, może da się z niego coś wyciągnąć
Yelonky |
Kwiecień 26, 2024, 02:09:00 am | |||
|
Aktualności: Forum zostało uruchomione! |
Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja |
51
: Styczeń 05, 2023, 09:03:22 pm
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Bayard | ||
W piątek z Kubą umówiliśmy się na 18, zagramy sobie w Never mind the billhooks, system do późnego średniowiecza. Zobaczę, może da się z niego coś wyciągnąć
|
52
: Styczeń 05, 2023, 10:49:08 am
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Adam | ||
Ja będę w piątek. Mogę zagrać albo podłubię przy makietach.
|
53
: Styczeń 04, 2023, 07:45:25 pm
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Bayard | ||
Jakie plany są ostatecznie na najbliższy piątek? Bo w niedzielę wiem, że będzie grane chyba AWI. Ja w piątek wpadnę koło 18 pewnie, coś mogę zagrać...
|
54
: Styczeń 04, 2023, 03:41:48 pm
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Bayard | ||
Czytam, maluję, szukam różnych ciekawych źródeł i inspiracji, więc pomyślałem, że można je wszystkie zebrać w jednym miejscu, może komuś jeszcze się przyda Na początek- genialna strona o polskich władcach: http://www.poczet.com/
Ja co prawda skupiam się na Henryku Brodatym i jego synu, Henryku Pobożnym, a dla nich historycznym przeciwnikiem z Wielkopolski jest Władysław Odonic, ale ciekawą postacią jest też Przemysł I, syn Odonica, ojciec Przemysła II, pierwszego polskiego króla od 200 lat (http://www.poczet.com/przemysli.htm). Warto zwrócić uwagę, że w heraldyce Przemysł I posługiwał się symbolami wiązanymi z sir Lancelotem z Jeziora: trzy pasy, trzy lilie oraz lew. Polecałem też chyba każdemu z osobna świetny kanał o historii Polski- bardzo dokładnie jest tam omówione rozbicie dzielnicowe, można się w końcu połapać, kto jest kim, kto czego dokonał, kogo nie lubił i dlaczego. Miniseria o bitwie pod Grunwaldem to już zupełny majstersztyk, a 2 odcinki o walczących tam armiach, każdy trwający niemal godzinę, z dokładnym omówieniem każdej chorągwi, to idealny materiał do puszczenia w trakcie malowania https://www.youtube.com/playlist?list=PLBJEVn1h83HxvCVusUnwJqCoHIZed96Rt |
55
Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: Klubowa kampania starożytna- wojny Pyrrusa w Italii i na Sycylii
: Styczeń 03, 2023, 12:00:17 am
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Kuba | ||
Ja nie mam na razie antyku ale jestem chetny i w miare dyspozycyjny do gry
|
56
Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: Klubowa kampania starożytna- wojny Pyrrusa w Italii i na Sycylii
: Styczeń 02, 2023, 11:58:28 am
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Adam | ||
Raczej 1000-1100. Machnąłem się i ekwitów było ok.700.
|
57
Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: Klubowa kampania starożytna- wojny Pyrrusa w Italii i na Sycylii
: Styczeń 01, 2023, 02:43:03 am
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Bayard | ||
Jazdy sprzymierzonej było 1500
|
58
: Grudzień 31, 2022, 05:26:31 pm
|
||
Zaczęty przez Adam - Nowe: wysłane przez Adam | ||
Proponuję w tym wątku wpisywać uwagi i pomysły do przepisów.
1/ Z ostatniej bitwy mam taki pomysł, żeby dodać możliwość wydania rozkazu do zagięcia szyku. nie za łatwo i pod jakimiś warunkami, ale może powinno tak być, bo teraz można w jakimś stopniu wyautować część wojsk npla. Nie mówię, że to zupełnie źle, ale mozliwość kontrakcji dla równowagi? 2/ Może dodać rozkaz "angażowana walką" - taki, gdzie utrzymuje się pozycję albo cofa powoli (coś w stylu centrum kartagińskiego pod Kannami). Jakiś potencjał, że przy cofaniu szyk się złamie, ale łatwiejsze wytrwanie w obronie (np. przegrana liczona od 2 p. przewagi?). Chyba wcześniej coś podobnego już rozważaliśmy. |
59
Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: Klubowa kampania starożytna- wojny Pyrrusa w Italii i na Sycylii
: Grudzień 31, 2022, 05:18:05 pm
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez Adam | ||
4x oddział Samnitów
4x hoplici greccy (po 2 w tunikach i linotoraksie) 6x lekkozbrojni (w tym 1 łucznicy, 1 procarze) 2x podstawka wodza dodatkowo 10x kohorta rzymska - "cezariańska" [można opcjonalnie użyć jako principes] W imieniu Michała Galowie: 4x piechota 4x lekkozbrojni/ew. 2-4 piechoty (pojedyncze podstawki) 3x kawaleria Dodam dla przypomnienia moje szacunki. Jeden oddział piechoty to około 12 figurek piechoty lub 5-6 jazdy, ważne, żeby front podstawek miał ok.12cm. Lekkozbrojni ok.5-6 figurek na podobnym froncie. Falanga sarissoforoi ok.24 figurki, oddział triari ok.6. Liczebność przeliczeniowa oddziału piechoty 600-800, falanga macedońska ok.1500, triari ok.300. Kawaleria i lekkozbrojni ok. 300-400. Na marginesie jako ciekawostka - w ostatniej bitwie wg tych wyliczeń brało udział: Po stronie Pyrrusa 6000 falangi, 3000 hoplitów, 1400 lekkozbrojnych, 700 hetajrów, 700 jazdy greckiej, razem ok.12500 wojowników. Po stronie rzymskiej 6000 legionistów, 1750 velites, 700 ekwitów i 1000 jazdy sprzymierzonej, razem 9400 wojowników. EDIT: poprawki wyliczeń |
60
Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: Klubowa kampania starożytna- wojny Pyrrusa w Italii i na Sycylii
: Grudzień 31, 2022, 04:54:37 pm
|
||
Zaczęty przez Bayard - Nowe: wysłane przez MaciekS | ||
Ode mnie dla Epiru/Magna Grecia:
4 x oddział falangi macedońskiej 2 x oddział Galatów 1 x oddział osadników z Judei/Egiptu (lekka piechota) 2 x słoń afrykański 1 x agema konna (ciężka piechota) 2 x procarze (łącznie 12stu) Generalnie moje oddziały są na podstawkach pustynnych - więc do wykorzystania jeżeli nie będzie to nikomu przeszkadzało. Najbliższy Piątek to święto więc wolne - może zatem tego dnia umówimy się na tą symulacje kampanii "na sucho"? |