Yelonky
Marzec 29, 2024, 12:58:03 pm *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
  Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
  Pokaż wiadomości
Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 23
16  Formalne / Sprawy bieżące / 13.01.2023 : Styczeń 09, 2023, 01:56:09 am
Kto zamierza być i co robić tego dnia? Ja pewnie pojawię się koło 19-19:30. Pierwotnie planowałem przetestować bitewniaka o dźwięcznym tytule "Blood and Horse Droppings" (skupiającego się głównie na Wojnie Róż), ale chyba będę wolał przetestować swoje przepisy do średniowiecza, nad którymi dzisiaj pół dnia siedziałem Jak ktoś by chciał spróbować, to zapraszam
Perzpisy wrzucam do załącznika.
17  Historia i wargaming / Średniowiecze / Odp: Bitwa 6.01.2023 : Styczeń 08, 2023, 01:23:37 pm
Tak, figurki 28mm. Siły jak na zdjęciu. System nie ma określonego przelicznika, jeden oddział to tzw. kompania, czasami dwie. Wydaje mi się, że starcie, które rozegraliśmy można określić jako niewielką bitwę na około 800-1000 ludzi na stronę.
18  Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: In Bellonae Hortis : Styczeń 08, 2023, 03:38:42 am
1. Jak się dawno nie czyta przepisów, to się zapomina Chichot Jest taka opcja uwzględniona w ten sposób, że jak kontyngent ma rozkaz Ataku i przeskrzydla wroga, a nie ma nieprzyjaciela też gdzieś dalej przed frontem, to z automatu może zagiąć szyk i oskrzydlić przeciwnika Dodałem też opcję, by można było to zrobić w przy innych rozkazach, ale to już jest na rozkaz.
2. To też jest, i jest też, jako zasada dodatkowa, opcja, by angażować przeciwnika ale nie walczyć w pełni- obie strony rzucają tylko 1 kostką, nie przepychają się, ale mogą sobie zadawać straty.

Przy okazji- SKOŃCZYŁEM WERSJĘ BETA PRZEPISÓW!!!  

Wysyłam ją na maila, bo nie zmieści się jako załącznik do tego posta. Nie jest jeszcze kompletna, ma w sobie tylko 4 listy armii (Rzym, Sukcesorzy, Kartagina i Gallia- nawet kopiowanie tego, co już mam to sporo roboty i już mi się nie chce, tym bardziej, że większość starych list trzeba zaktualizować), nie ma też jeszcze rozpisanych przepisów kampanijnych (które mam w osobnym pliku, ale redakcja tego też zajmuje sporo czasu). Prośba więc, by Klubowicze czytali, wyłapywali błędy, dawali wskazówki, co poprawić, co inaczej opisać
19  Historia i wargaming / Średniowiecze / Bitwa 6.01.2023 : Styczeń 08, 2023, 12:48:43 am
Dzisiaj w Klubie rozegraliśmy bitwę z Wojny Róż, używając zasad Never Mind the Billhooks. Oddziałów Lancasterów było więcej, dysponowali też kawalerią, natomiast wojska Yorków walczyły w całości pieszo, ale były w większości złożone z ciężkiej piechoty.
Lancasterowie ruszyli naprzód swoją lewą flankę, co szybko doprowadziło do wymiany ognia pomiędzy ich łucznikami a strzelcami Yorków. Następnie obie armie ruszyły naprzód. W centrum kompania łuczników Lancasterów dzielnie wytrzymała atak wrogich zbrojnych i skutecznie związała ich walką. Na lewym skrzydle żołnierze spod znaku Czerwonej Róży bezskutecznie uganiali się za wrogimi strzelcami, a na prawym skrzydle- konne rycerstwo szukało okazji do zaatakowania flanki wroga. Walka w centrum była najbardziej zażarta. Jeden z hufców Yorków, dowodzony przez ich głównodowodzącego, rozgromił oddział piechoty Lancasterów. Zbrojni Lancasterów z kolei dołączyli się do nierównej walki, jaką toczyli ich łucznicy z rycerzami Białej Róży, przechylając szalę na swoją korzyść. Kawaleria w końcu uderzyła na piechotę Yorków, lecz została łatwo odparta i uciekła z pola walki. W końcu do wielkiej kotłowaniny w centrum dołączył się sam generał Yorków, atakując ze swoim hufcem od tyłu rycerzy Lancasterów. Przegrał jednak i tylko jego obecność powstrzymała jego ludzi od panicznej ucieczki. Ostatecznie jednak to Yorkowie wygrali bitwę.

Gra generalnie była przyjemna, ma stosunkowo proste zasady, bardzo elegancki system morale armii. Niestety, pozytywne wrażenia zostały całkowicie zrujnowane przez efekt szarży na tył walczącej jednostki - taka sytuacja powinna mieć tragiczne skutki dla zaatakowanego oddziału. Nawet słabe rzuty atakującego nie powinny mieć tutaj za bardzo wpływu na ostateczny wynik- prędzej czy później oddział walczący od frontu i od tyłu po prostu powinien ulec, przy skrajnych rzutach najwyżej powinien dłużej się bronić... Natomiast tu relatywnie łatwo odparł atak i w zasadzie rozbił atakujących, którzy rzucili by się do ucieczki, gdyby nie obecność głównodowodzącego, który zapewnił im przerzut morale... Fakt, że poza standardowym testem morale i walką mniejszą ilością figurek, jednostka zaatakowana od tyłu lub od flanki nie ma innych nieszczęść powoduje, że takie manewry nie są do końca opłacalne (aby go wykonać, Yorkowie pozostawili większość swojej piechoty poza zasięgiem dowodzenia, przez co w zasadzie stała ona bezczynnie przez większość bitwy). Dodatkowo, przy ataku od flanki także sojusznicze walczące oddziały muszą zdawać morale! Jest to nawet ciekawy smaczek, ale tym bardziej sprawia, że takie manewry są ryzykowne i nie warto ich przeprowadzać, przez co gra traci sporo na taktycznej głębi, nie wspominając już o realizmie...
20  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: 6 i 8 stycznia 2023 : Styczeń 05, 2023, 09:03:22 pm
W piątek z Kubą umówiliśmy się na 18, zagramy sobie w Never mind the billhooks, system do późnego średniowiecza. Zobaczę, może da się z niego coś wyciągnąć
21  Formalne / Sprawy bieżące / 6 i 8 stycznia 2023 : Styczeń 04, 2023, 07:45:25 pm
Jakie plany są ostatecznie na najbliższy piątek? Bo w niedzielę wiem, że będzie grane chyba AWI. Ja w piątek wpadnę koło 18 pewnie, coś mogę zagrać...
22  Historia i wargaming / Średniowiecze / Źródła i inspiracje : Styczeń 04, 2023, 03:41:48 pm
Czytam, maluję, szukam różnych ciekawych źródeł i inspiracji, więc pomyślałem, że można je wszystkie zebrać w jednym miejscu, może komuś jeszcze się przyda Na początek- genialna strona o polskich władcach: http://www.poczet.com/

Ja co prawda skupiam się na Henryku Brodatym i jego synu, Henryku Pobożnym, a dla nich historycznym przeciwnikiem z Wielkopolski jest Władysław Odonic, ale ciekawą postacią jest też Przemysł I, syn Odonica, ojciec Przemysła II, pierwszego polskiego króla od 200 lat (http://www.poczet.com/przemysli.htm). Warto zwrócić uwagę, że w heraldyce Przemysł I posługiwał się symbolami wiązanymi z sir Lancelotem z Jeziora: trzy pasy, trzy lilie oraz lew.

Polecałem też chyba każdemu z osobna świetny kanał o historii Polski- bardzo dokładnie jest tam omówione rozbicie dzielnicowe, można się w końcu połapać, kto jest kim, kto czego dokonał, kogo nie lubił i dlaczego. Miniseria o bitwie pod Grunwaldem to już zupełny majstersztyk, a 2 odcinki o walczących tam armiach, każdy trwający niemal godzinę, z dokładnym omówieniem każdej chorągwi, to idealny materiał do puszczenia w trakcie malowania
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBJEVn1h83HxvCVusUnwJqCoHIZed96Rt
23  Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: Klubowa kampania starożytna- wojny Pyrrusa w Italii i na Sycylii : Styczeń 01, 2023, 02:43:03 am
Jazdy sprzymierzonej było 1500
24  Historia i wargaming / Starożytność -inne / Klubowa kampania starożytna- wojny Pyrrusa w Italii i na Sycylii : Grudzień 31, 2022, 03:53:36 pm
Panowie, pora rozpocząć konkretne przygotowania do naszej kampanii Tak na prawdę są 3 rzeczy, które muszą się wydarzyć, zanim zaczniemy:
1. Spotkać się, by "na sucho" rozegrać kilka tur kampanii (bez bitew lub z jakimiś symulowanymi wynikami), zobaczyć, jak ten system działa, by wszyscy się z nim zapoznali i zgłosili ewentualne uwagi i zastrzeżenia. W skrócie powiem, że jest to zmodyfikowany i rozbudowany system kampanijny z Fantastic Battles, więc jak ktoś to czytał, to generalnie powinien ogarniać, o co chodzi
2. Trzeba w końcu zebrać w jednym miejscu listę wszystkich dostępnych oddziałów, aby zobaczyć, czy nam czegoś nie brakuje i czy czegoś nie trzeba domalować. Była próba zebrania wszystkiego do kupy na mailu, ale średnio to wyszło, więc proszę, by tutaj każdy wpisał listę oddziałów, które ma gotowe do gry. Ewentualnie można dopisać to, co w krótkim czasie można domalować, ale w osobnej sekcji.
3. Zdecydować, kto czym chce grać

Proponuję, by kampanię rozpocząć między calendas Martii a calendas Aprilis, czyli generalnie w marcu Marzec historycznie był miesiącem, w którym konsulowie obejmowali urzędy, więc nadaje się w sam raz na początek Bitwy rozgrywane będą, oczywiście, na zasadach IN BELLONAE HORTIS, które do tego czasu na pewno będą już udostępnione powszechnie i w czytelnej formie

Poniżej lista moich wojsk gotowych do walki:

Rzym:
4 oddziały hastati
2 oddziały principes
3 oddziały triarii
2 oddziały velites
2 oddziały equites
2 generałów

Razem daje to niepełne 2 legiony weteranów. Do początku kampanii domaluję jeszcze 2 oddziały principes i co najmniej 2 oddziały velites, to będą 2 pełne legiony.

Epir/ Magna Grecia:
5 oddziałów falangi typu macedońskiego (falangitów)
4 oddziały hoplitów
3 oddziały thureophoroi/ peltastów
4 oddziały ciężkiej kawalerii
2 oddziały lekkiej kawalerii
2 słonie
2 generałów

Dodatkowo mogę do marca dorobić co najmniej 3 oddziały piechoty kartagińskiej, która z powodzeniem może robić za hoplitów. Możliwe też, że wezmę się za przepodstawkowywanie Epiru, co zapewne poskutkuje dodatkową jednostką hoplitów
25  Historia i wargaming / Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych / Odp: Gramy Amerykańską Wojnę o Niepodległość : Grudzień 26, 2022, 03:25:36 am
Jakie przepisy? Black Powder? 
26  Sci-Fi i Fantasy / Fantasy / Odp: Lista potworów do Frostgrave - co mamy a co jest do zrobienia : Grudzień 22, 2022, 12:02:17 am
1. Szkielety ( )
2. Opancerzony szkielet ( 1 )
3. Ghoul ( )
4. Zombie ( )
5. Wraith/upiór ( 2 )
6. Niedźwiedź ( )
7. Wampir ( )
8. Dzik ( )
9. Gigantyczny szczur/szczury ( )
10. Lodowe Pająki lub po prostu gigantyczne pająki ( 3 )
11. Biały Goryl ( )
12. Duży konstrukt ( )
13. Śnieżny leopard ( )
14. Mniejszy Demon ( )
15. Wilk/wilki ( )
16. Dziki pies/psy ( 1 )
17. Średni konstrukt ( )
18. Lodowy Gigant ( 2 )
19. Śnieżny Troll ( 6 )
20. Śnieżna żaba ( )
21. Mały konstrukt ( )
22. Wilkołak ( 2 )
23. Imp ( )
24. Gigantyczny robak ( )

Mam jeszcze dużo innych rzeczy, których używałem w zastępstwie tego, co tu się pojawia. Trolle, które wpisałem, też nie są lodowe, ale Troll to Troll Podobnie gigant
27  Sci-Fi i Fantasy / Fantasy / Odp: Klubowa Kampania i gra we Frostgrave : Grudzień 21, 2022, 01:44:01 pm
Oj pograłbym w erpega.   Spoko
Ja też, ale nie mam już na to czasu Smutny
28  Sci-Fi i Fantasy / Fantasy / Odp: Klubowa Kampania i gra we Frostgrave : Grudzień 20, 2022, 09:40:56 pm
Ja we Frosta zawsze chętnie zagram Potworów różnych mam sporo, ale mało undeadów... Jakby co, to mogę coś wydrukować, bo mam pliki do szkieletów, zombiaków i innych podobnych truposzy, ale na razie nie mam kiedy tego malować Smutny
29  Historia i wargaming / Średniowiecze / Odp: Średniowiecze XIII Polska i okolice (granie klubowe) : Grudzień 20, 2022, 09:38:06 pm
U mnie Śląsk rośnie w siłę Docelowo będzie spora armijka dla Henryka Brodatego lub jego syna, Henryka Pobożnego Mam Polaków na wojnę 13- letnią, kiedyś chętnie zrobię Husytów i coś na Grunwald, ale Grunwald pewnie w mniejszej skali.
30  Formalne / O forum / Odp: Poznajmy się na nowo : Grudzień 20, 2022, 09:35:42 pm
Trochę tego u mnie będzie Robię zasadniczo skalę 28mm, ale pograć mogę w dowolną, byle było coś widać (więc 6mm i mniejsze odpada, chyba że to żaglowce )

1. Starożytność - przede wszystkim okres podbojów Republiki Rzymskiej, III-II wiek p.n.e. trochę też wojny diadochów (mam trochę Rzymian na ten okres i Epir). Okres od I wieku p.n.e. do III wieku n.e. mnie w zasadzie nie interesuje, ale schyłek Cesarstwa, zwłaszcza kampanie Juliana Apostaty, już bardzo i kiedyś bym jakiś późny antyk też zrobił, ale nie w ciągu najbliższych 4 lat
2. Średniowiecze - w zasadzie całe, od Wikingów do Wojen Włoskich. Mam niewielką armię polską na Wojnę 13- letnią, robię Ślązaków Henryków Brodatego i Pobożnego na rozbicie dzielnicowe, chętnie bym się kiedyś wziął też za Husytów i Grunwald (Grunwald nawet w mniejszej skali, bo w 28mm by mi życia nie starczyło)
3. XVI-XVII wiek mnie nie interesuje. Mam sporo modeli do Ogniem i Mieczem w 15mm, jak kiedyś będę narzekał na nudę, to pomaluję, ale nie prędko.
4. Okres rewolucji francuskiej, wojen napoleońskich, wojny polsko- rosyjskiej 1830-1831 interesuje mnie BARDZO! W każdej skali, ale najlepiej duże bitwy i kampanie. Mam sporą armię Księstwa Warszawskiego w 28mm, zaczątek Austriaków. Kiedyś chętnie bym zrobił wojsko do powstania listopadowego i wojny w obronie konstytucji 3-go maja. Mam też trochę okrętów w skali 1:700 do Black Seas (system morski od Warlorda- jedyny, moim zdaniem, system, który im wyszedł).
5. Wojna Secesyjna - bardzo lubię. Chętnie gram w nasze klubowe przepisy w 20mm, mam jakiś zalążek konfederatów w 28mm.

Późniejsze konflikty mało mnie interesują. Co jakiś czas chodzi za mną I Wojna Światowa albo wojna polsko- bolszewicka 1920, II wojnę lubię tylko w małej skali, późniejsze konflikty zupełnie mnie nie obchodzą.

Poza historykami to fantasy- tego mam baaardzo dużo, i trochę sci-fi (Star Wars: Legion i Infinity).
Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 23
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!