Yelonky
Wrzesień 21, 2019, 10:46:29 am *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
  Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98
1441  Historia i wargaming / Wojny napoleońskie / Odp: Lista armii na kampanię wołyńską 1812 r. : Październik 11, 2010, 09:12:14 pm
Bardzo to jest słuszne, tylko jak wiesz, brakuje nam danych do kategorycznego stwierdzenia jaka armia kiedy, co i dlaczego? Kilka takich uwag wypisałem w zestawieniu o artylerii i chyba są stosowane, ale to niestety nie rozwiązuje problemu.
1442  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: kampania napoleońska -propozycja : Październik 11, 2010, 02:52:41 pm
Ponieważ chłopaki chcą robić IIwś w piątek 15.X, nie wiem, czy próbna napoleońska się uda. Może umówimy się na zrobienie podstawek magnetycznych do wojska, co i tak jest potrzebne, wtedy spokojnie sobie zrobią IIwś, a na koniec można ustawić teren na próbną 22.X?
1443  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: Bitwy II wś : Październik 11, 2010, 02:50:04 pm
Pytanie: czy w związku z tym da się zrobić napoleońską? Dobrze by było wcześniej rozstawić teren i wyjąć wojska, a jak będziecie coś wcześniej robić, to chyba mało realne.
Pytanie 2: czy w związku z tym bierzesz udział w napoleońskiej czy nie?
1444  Historia i wargaming / Wojny napoleońskie / Odp: Lista armii na kampanię wołyńską 1812 r. : Październik 11, 2010, 02:47:57 pm
Jak w sumie od dawna wiemy, należałoby jakoś ograniczyć masowanie baterii. Niestety dotychczas się to nie udało (pomimo jakiejś poprawy) i nie mam koncepcji, jak to zrobić. Obniżanie klasy też jest kiepskim kierunkiem, bo trochę fałszującym, ale jeżeli obniżyć tylko części, to może będzie jakiś zgniły kompromis zanim dojdziemy do tego jak należy porządnie grać tą artylerią.
Natomiast pytanie, czy jednak nie dorobić klas pośrednich (na zasadzie: 8f. lepsze i gorsze), bo A4 pierwotnie to są 3-4f. i trochę już jednak słabe.
1445  Historia i wargaming / Wojny II połowy XIX wieku / Odp: Wojna Francusko-Pruska 1870-71 : Październik 11, 2010, 02:41:38 pm
Trzeba się upominać w dziale spraw technicznych, bo następnym razem mogę nie zauważyć. 
1446  Historia i wargaming / Wojny napoleońskie / Odp: Lista armii na kampanię wołyńską 1812 r. : Październik 10, 2010, 07:21:30 pm
Cytuj
Jeśli określenie klasy walki wręcz zawiera w sobie przede wszystkim motywację w dążeniu do zwarcia to widzę uzasadnienie do tego aby Francuzi i Rosjanie mieli te samą klasę.
Czy w związku z tym uznajesz, że Prusacy mieli niższą motywację w dążeniu do walki w zwarciu ?
Nie tylko, ale wysoka motywacja mogła równoważyć braki szkolenia, jakości broni itp. Dobry jest przykład piechoty KW, która często szkolenie miała średnie, broń kiepską, ale w zwarciu była dobra.
Nie upieram się też, że musi być tak jak mówię, ale chociaż mnie czymś przekonaj. Mnie się wydaje, że piechota rosyjska była gorsza ogniowo, nieco gorzej manewrowała i była gorsza taktycznie, ale w starciu czołowym raczej nie ustępowała Francuzom. Oczywiście pozostaje kwestia udziału ognia w takim starciu, ale jakoś wydaje mi się, że nie było ono aż tak duże, żeby różnicować o całą klasę.

Może należy zwiększyć ilość klas, żeby dokładniej móc dobierać je do danego wojska?
1447  Historia i wargaming / Wojny napoleońskie / Odp: Lista armii na kampanię wołyńską 1812 r. : Październik 09, 2010, 08:14:58 pm
Cytuj
Ja jestem za obniżeniem klasy walki u Rosjan !!!
A ja nie bardzo (chyba, że dla wybranych formacji lub np. po Borodino, kiedy połowa armii to świeże wojsko i jakość wyraźnie spadła). Akurat w walce wręcz powinni być dobrzy, bo tutaj ważna jest motywacja, a tej im generalnie nie brakuje. Oczywiście część tego, co w mechanice nazywa się walką wręcz może być głównie walką ogniową, ale generalnie jest dążeniem do zwarcia.
Cytuj
Co do artylerii rosyjskiej to z tego co wiem to teraz jest klasy A3 (tylko ciężka A2).
Ciężka to A1. Zmiana na A2 już coś da, a nad A4 dla reszty bym pomyślał. A najlepiej chyba pomieszać A4/A3.
1448  Historia i wargaming / Wojny napoleońskie / Odp: Lista armii na kampanię wołyńską 1812 r. : Październik 07, 2010, 10:46:35 pm
Co do klasy walki, w zasadzie się zgadzam, ale co do morale, to moim zdaniem przesadzasz.
M4 to jest bardzo wysokie morale, jeżeli ma być typowe dla Rosjan, to np. pod Możajskiem Francuzi powinni byli przegrać (na naszych przepisach). Nawet mając wyższą klasę walki (a jak rozumiem, propozycja jest, żeby obniżyć klasę ognia dla Rosjan, a nie walki wręcz) mieliby duży problem atakując cały dzień czołowo. Zakładając, że jakimś cudem ta przewaga ogniowa wygeneruje równe straty, na koniec dnia Francuzi byliby w gorszym stanie niż Rosjanie.

M5 to naprawdę nie jest złe morale, a efekt kampanijny (trudność rozbicia) można i należy regulować stanem wojsk po bitwie. Generalnie szedłbym w kierunku wyodrębnienia czegoś na kształt morale "kampanijnego" poza aktualnym, "bitewnym".

Do postulatów dodałbym obniżenie klasy ognia artylerii rosyjskiej - mieli gorsze działa, gorszy proch, słabych oficerów, na wyższym szczeblu w zasadzie w ogóle (poza rodzynkami), słabą koordynację z innymi rodzajami wojska. O ile pamiętam gorzej oceniani byli tylko Prusacy. Rosjanie natomiast mieli najlepsze konie i zaprzęgi (pewnie doświadczenie z walk na rozległych przestrzeniach -bez tego na nic artyleria).
1449  Historia i wargaming / Wojny napoleońskie / Odp: Lista armii na kampanię wołyńską 1812 r. : Październik 07, 2010, 11:48:06 am
To chyba jest kontynuacja:
http://www.gryhistoryczne.waw.pl/forum_archiwalne/www.yelonky.fora.pl/wojny-ery-napoleonskiej%2c11/reforma-list-armii%2c1075-15.html

Aktualnie czytam sobie Waterloo Hofschroera (czy jakoś tak, nie mogę zapamiętać, taka duża cegła). Z jego opisów, a korzysta w tym przypadku głównie ze źródeł niemieckich, wynika, że armia saska była jedną z najlepszych wśród wojsk niemieckich. W szczególności w 1812r. byli jednymi z tych, którzy walczyli najdłużej.
Z kolei Kukiel pisze, że np.wojsko Austriackie było bardzo solidne, w kontraście do pułków francuskich, które miały sporo młodych żołnierzy. Zważywszy na osiągnięcia bojowe wojsk, skłaniałbym się do zrównywania jakości.

Proponuję Sasi:
Cała piechota klasa walki 5, morale 5
Grenadierzy walka 4, morale 5

Austriacy:
50% piechoty klasa walki 5, morale 6
1450  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: kampania napoleońska -propozycja : Październik 05, 2010, 09:11:35 pm
Nie wiem, czy nie powinniśmy postawić warunku, żebyś chociaż ze 3 Rosjan pomalował...  Z politowaniem
1451  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: kampania napoleońska -propozycja : Październik 05, 2010, 02:06:14 pm
Ja nie mam nic przeciw. Potrzebne dalsze zgłoszenia.

Proponuję za dwa tygodnie (15.X) bitwę próbną, a po niej krótkie podsumowanie i rozpoczęcie kampanii. Tzn., że początek kampanii byłby około 20.X, chyba, że bitwa się przedłuży.
1452  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: kampania napoleońska -propozycja : Październik 04, 2010, 12:05:07 pm
Pracuję nad weryfikowaną redakcją przepisów kampanijnych, jak skończę, to roześlę. Ponieważ wygląda na to, że będzie 6 graczy (chyba, że uda się jeszcze ściągnąć Marcina), proponuję podzielić się  na dwie drużyny po 3 osoby i wyznaczyć jedną osobę na głównodowodzącego.
Kampania na Wołyniu/Polesiu (letnia -na razie ). Po jednej stronie Sasi (Reynier) i Austriacy (Schwarzenberg), po drugiej rosyjska armia Tormasowa.
Obszar raczej rozległy, a siły nie za duże.
1453  Formalne / O nas / O nas : Wrzesień 28, 2010, 10:51:51 pm
Rys informacyjny

Nasz Klub powstał 20.02.1988 roku i data ta jest oficjalnym świętem klubowym. Powstanie Klubu zapoczątkowane zostało odejściem grupy osób z Pracowni Mikromodelarstwa i Historii Wojskowej (PMiHW), działającej przy Młodzieżowym Domu Kultury na warszawskiej Woli. Odejście to nastąpiło na skutek konfliktu z kierownictwem pracowni, związanym z różnicą zdań na temat funkcjonowania okresów wargamingowych w odniesieniu do realiów historycznych, brakiem jakiejkolwiek możliwości rozwoju w nurtach innych niż ówcześnie obowiązujący oraz kompletnie odmienną filozofią i postrzeganiem wargamingu historycznego jako takiego.

Na początku naszą działalność prowadziliśmy pod nazwą: Mikromodelarski Klub Hobbystów Przy Spółdzielni Mieszkaniowej „Górczewska”. W ramach naszych działań braliśmy udział w wielu krajowych wystawach i konkursach modelarskich, podczas których udało nam się osiągnąć wymierne sukcesy (liczne nagrody, dyplomy, premiowane miejsca w wybranych kategoriach). W roku 1998 zmieniliśmy nazwę na: Warszawski Klub Wargamingowy „Yelonki”, natomiast od 01.01.2006. roku Klub przyjął nazwę: Warszawski Klub Miłośników Historii i Historycznych Gier Strategicznych „YelonkY”, pod którą to nazwą działa w chwili obecnej.

Zajmujemy się modelarstwem wojskowym lądowym (skala 1:72/76 oraz 1:300) oraz morskim (skala 1:2400), szeroko rozumianą historią wojskowości oraz wargamingiem historycznym.

Filozofia

Jako Klub reprezentujemy troszeczkę inne podejście do wargamingu, niż powszechnie się to spotyka. Sami sobie tworzymy przepisy do poszczególnych okresów historycznych. Uważamy, że nie ma sensu korzystać z rozbudowanych przepisów ściąganych z zachodu, gdyż ich objętość oraz stopień skomplikowania i "zbiurokratyzowania" zabija całe piękno wargamingu. Według nas przepisy są tylko narzędziem do realizacji wyznaczonego celu i powinny być maksymalnie uproszczone. Z tego też powodu nasze własne przepisy są krótkie i treściwe. Regulują podstawowe parametry techniczne walk. Nie opisują w sposób encyklopedyczny wszystkich możliwych sytuacji, jakie mogą zaistnieć na polu walki, gdyż uważamy, że to nie ma sensu. Wszystkiego i tak się nie da w przepisach ująć, więc po co tworzyć opasłe tomiska? Sytuacje konfliktowe regulujemy na drodze wzajemnych uzgodnień, czynnika losowego, lub w skrajnych przypadkach – arbitrażu rozjemcy. Z tego też powodu nasze przepisy są przepisami uznaniowymi i jako takie absolutnie nie nadają się do walk turniejowych. Wymagają od uczestników gier olbrzymiej wiedzy historyczno-wojskowej, sporej dawki tolerancji i wzajemnego zrozumienia. Ale to wszystko wynika z naszej filozofii postrzegania wargamingu. Dla nas wargaming to nie turniej szachowy, w którym każdy gracz stara się za wszelką cenę wygrać. Dla nas najważniejsze jest to, aby za pomocą gier odzwierciedlić w sposób jak najbardziej prawdopodobny (oczywiście w ramach naszej wiedzy i możliwości) realia pól bitewnych w poszczególnych epokach. Wygrana schodzi na dalszy plan, choć zawsze zwycięstwo jest rzeczą przyjemną. Ale przecież nie za wszelką cenę!

Dzięki takiemu podejściu możemy się bardziej skoncentrować na tym, co nas w wargamingu fascynuje. Nie jest to czysto techniczny aspekt walk (choć to też jest bardzo ważne), ale aspekt psychologiczny, czyli morale oddziałów, orientacja i motywacja dowódców na różnych szczeblach, ich potencjalna reakcja na sytuacje nagłe. Uważamy, że to właśnie czynniki psychologiczne w połączeniu z rozkazodawstwem mają najciekawszy wpływ na przebieg walk.

Speedgaming

Speedgaming jest formą wymyślonych przez nas prostych gier taktycznych, rozgrywanych na szachownicy, ale opartych na realiach poszczególnych okresów historycznych. Zaletą tego typu gier jest ich prostota oraz szybkość rozgrywania. Nie wymagają skomplikowanych przygotowań, map, arbitrów, rozległej wiedzy ani setek godzin wolnego czasu. Służą nam jako sympatyczny przerywnik między dużymi, czasochłonnymi bitwami czy kampaniami.

Kontakt
Nasz Klub ma siedzibę w Warszawie. Nie posiadamy adresu korespondencyjnego.

Adres siedziby:
Warszawski Klub Wargamingowy „Yelonki”
ul. Szobera 2 lokal 60 (piwnica)

Zajęcia odbywają się w piątki w godz. 19.00 – 22.00 lub w terminach umówionych przez członków klubu.

Jeśli kogoś zainteresowała działalność naszego Klubu, jeśli ktoś chciałby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, jeśli komuś spodobała się nasza filozofia - serdecznie zapraszamy do współpracy.

Kontakt poprzez:
Adam Lewandowski
kom. 602 231 491
e-mail: adam_le@wp.pl

A jeszcze lepiej przez to forum np. w dziale spraw bieżących.
1454  Formalne / O forum / Działanie forum : Wrzesień 28, 2010, 10:49:08 pm
Tutaj proszę wpisywać uwagi na temat technicznej strony funkcjonowania forum.
1455  Formalne / O forum / Regulamin : Wrzesień 28, 2010, 10:46:39 pm
Regulamin Forum Warszawskiego Klubu Miłośników Historii i Historycznych Gier Strategicznych "YelonkY"

Zwracam się z prośbą do forumowiczów o stosowanie się do poniższych zasad oraz zachowania się tak aby przebywanie tutaj było dla wszystkich przyjemnością a nie uciążliwym obowiązkiem.


1. Nie używaj zwrotów wulgarnych i obraźliwych

Nick,avatar i treść postów nie powinny zawierać, ani symboliki, ani słów, które mogą należeć do grupy niecenzuralnych, obraźliwych, wylewnych, łamania prawa jak również nie powinny zawierać elementów celowo obrażających inne osoby.
Posty zawierające w/w zwroty,bez względu na wartość merytoryczną, będą usuwane bez ostrzeżenia. To samo się tyczy podpisów, nicków i avatarów.

2. Ład i porządek na forum.

Nim cokolwiek napiszesz na forum, to zastanów się:
a. czy piszesz w odpowiednim temacie ?
b. czy Twój wpis wnosi cokolwiek nowego do dyskusji?
c. czy zawiera jakieś własne wnioski, nowe spojrzenia, uzasadnienia itp?.

Proszę nie pisać postów, które nic nie wnoszą oprócz zwrotów w stylu: "Niech żyje...", "wcale nie" albo "właśnie to ja mam rację,a nie Ty..."
Tu nie będzie miejsca na dziecinne przepychanki lub na nic nie wnoszące oracje Exclamation
Wszystko po to,by nie zbaczać z toru dyskusji.

Jeżeli zapomniałeś dopisać czegoś do wpisu, który właśnie dodałeś nie otwieraj nowego wpisu. Użyj wtedy opcji "Zmień" i uzupełnij swój ostatni wpis.

Jeżeli Twój post jest skierowany tylko do jednej osoby lepiej wysłać
jej prywatną wiadomość lub e-mail.

Wpisy nie stosujące się do powyższych reguł mogą zostać skasowane.


3. Nazwy tematów.

Staraj się nadawać nazwy tematom tak, aby każdy użytkownik zanim wejdzie w dany temat mógł bez wątpienia zgadnąć czego on dotyczy. W przeciwnym wypadku temat zostanie zmieniony przez moderatora forum.
... oszczędźcie nam pracy

4. Nowe tematy.

Zakładając nowy temat, przejrzyj forum i poszukaj czy już ktoś o tym wcześniej nie dyskutował. Jest taki piękny przycisk i sprawnie działający : "Szukaj" u góry ekranu. Korzystajcie z niego. Oszczędźcie nam pracy.

5. Pisownia.

- w żadnym wypadku nie pisz na forum tylko dużymi literami (takie wpisy będą kasowane),
- staraj się w miarę możliwości uważać na ortografię,
- jeśli nie jest to dla ciebie zbyt duży wysiłek (lub przyzwyczajenie) pisz z "polskimi literami",
- jeśli we wpisie popełniłeś literówki w 1 albo 3 słowach to nic się nie stanie. Ale jeśli na 15 słów we wpisie połowa nie daje się "normalnie" czytać, ze względu na poprzestawiane lub zgubione litery to użyj opcji "Zmień" i POPRAW TO. Wpisy użytkowników, którzy nie stosują się do tej zasady będą kasowane (po upomnieniu).

6. Problemy techniczne.

Jeżeli masz jakieś problemy związane z działaniem i używaniem fukncji dostępnych na forum w pierwszej kolejności przeczytaj FAQ.

7. Podpisy.


Podpis nie służy do:
-umieszczania tam informacji o Waszej stronie www, bo taka informacja pojawia się w postaci ikonki pod każdym Waszym postem;
-umieszczania tam informacji o Waszym adresie e-mail, bo taka informacja również pojawia się pod każdym Waszym postem w postaci ikonki;
-umieszczania tam swojego numeru GG, TLEN itd.
-umieszczania tam swojego imienia i nazwiska, o ile wasz przydomek na forum jest niczym innym, jak Waszym imieniem i nazwiskiem;

8. Ostrzeżenia

Ostrzeżenie może zostać nadane przez Moderatora lub Administratora forum, za nieprzestrzeganie Regulaminu, w szczególności za:

- offtopicowanie
- chatowanie
- agresywność w stosunku do innych użytkowników i prowokowanie do kłótni, prywatne problemy należy rozwiązywać na priv
- niejasne nazwy tematów
- powielanie tematów,czyli bezmyślne zakładanie tematów, które już się pojawiły na forum i były szeroko dyskutowane
- niechlujstwo w pisowni, czyli nagminne literówki oraz pisanie tylko dużymi literami, także całych nazw tematów

Zdarzają się przypadki, że pojawia się post na jedną/dwie linijki a pod nim podpis na cztery linijki ... ,to źle wygląda Confused

Wykorzystajcie podpis na umieszczenie tam swojego życiowego motta, cytatu z książki, sentencji lub co Wam przyjdzie do głowy, ale nie powielajcie funkcji już istniejących na forum.

Regulamin bazowany na regulaminie fora www.poniatowski.org.pl
Strony: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 [97] 98
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!