Yelonky
Maj 02, 2024, 02:51:10 pm *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
  Strona główna Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
  Pokaż wiadomości
Strony: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47
631  Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: wojny Greków : Styczeń 31, 2011, 03:41:03 pm
Figurki zapowiadają się ładnie:
http://www.victrixlimited.com/images/HOPLITES%20THRUSTING%20NEWS%201.jpg

http://www.victrixlimited.com/images/HOPLITES%20AT%20READY%20NEWS%201.jpg

tylko jak to pomalować ...
632  Tawerna / Przepisy / Odp: Black Powder : Styczeń 29, 2011, 10:55:53 pm
Panowie, ja nie twierdzę, że ruch symultaniczny jest zły.
Uważam tylko, że ruchy naprzemienne wcale nie muszą być błędem. Mam tu na myśli ruchy, a nie kolejki gry. W czasie kolejki obaj gracze jednocześnie wydają rozkazy, potem poruszają swoje jednostki niesymultanicznie, potem jednocześnie strzelają itd.
633  Historia i wargaming / Starożytność -inne / Co my wiemy o Grekach ? : Styczeń 28, 2011, 11:04:10 am
Chciałbym rozpocząć dyskusje (liczba mnoga) na temat różnych okresów, które robimy, chcemy robić, ewentualnie - które wyglądają na fajne do robienia.
Natchnęła mnie tą myślą nagła konstatacja, że tak naprawdę nasza wiedza (poza kilkoma okresami) wywodzi się z polskojęzycznych opracowań, wydanych w latach 80-tych i jest, delikatnie mówiąc, nikła.

Więc, co wiemy o Grekach:
- taktyce
- starciach
- mundurach (ubiorach)

Zapraszam do dyskusji.
634  Tawerna / Gry Wojenne - ogólnie / Odp: skala 28mm : Styczeń 27, 2011, 10:56:05 am
Cytuj
Ja na przykład mam tak dużo nie zrobionych figurek plastikowych w skali 20mm, że nie zamierzam zajmować się żadną inną.   
Nigdy nie mów nigdy 
635  Historia i wargaming / Japonia XVI - XVII w. / Odp: a czemu nie 28mm ? : Styczeń 27, 2011, 10:35:27 am
Zwiezda jest ładna
Hmmm, o gustach się nie dyskutuje

Zwiezda jest [...] dużo tańsza (28mm w metalu wyjdzie 4-5zł/sztukę, czyli minimalna armijka 500zł, ale raczej bliżej 1000zł -raczej mnie nie stać).
Tak, to jest argument.
636  Historia i wargaming / Japonia XVI - XVII w. / a czemu nie 28mm ? : Styczeń 27, 2011, 08:49:08 am
A dlaczego samurajów nie zrobić w 28 mm ?
637  Tawerna / Przepisy / Odp: Black Powder : Styczeń 26, 2011, 11:38:57 pm
Cytuj
ruch naprzemienny ma tą nieusuwalna wadę, że w rzeczywistości nie występuje
Oczywiście, że występuje.
Jeśli strona A rusza do szarży, a strona B odpowiada kontrszarżą, to nie spotkają się pośrodku, bo oddział B stracił trochę czasu na reakcję.
Ale to przykład akademicki.
Teraz coś z życia: Pod Warburgiem w 1760, brytyjscy grenadierzy dostali rozkaz zajęcia wzgórza. Maszerując w jego kierunku spostrzegli, że w tę samą stronę idą 2 bataliony francuskie, i co więcej - są bliżej celu. Dowódca grenadierów wziął 10 żołnierzy i kryjąc się pobiegł na wzgórze, a gdy osiągnął jego wierzchołek - kazał otworzyć ogień do pierwszego batalionu Francuzów. Ci, myśląc że wzgórze jest obsadzone, zatrzymali się by poczekać na drugi batalion. W tym czasie reszta grenadierów dogoniła dowódcę.
Tak więc jednostki obu stron poruszały się symultanicznie, ale wynik ich ruchu - dzięki inicjatywie wykazanej przez jedną ze stron - był taki jakby ruch był naprzemienny.

Cytuj
W efekcie musisz walczyć z problemami, wcale licznymi, których nie ma przy zastosowaniu ruchu jednoczesnego.
A jakie problemy rodzi ruch naprzemienny ?
638  Tawerna / Przepisy / Odp: Black Powder : Styczeń 26, 2011, 10:08:13 pm
Cytuj
Niestety sekwencja tury w BP jest ustalona, tzn. jeśli w pierwszej turze zaczęli niebiescy, to zaczynają w każdej następnej i gra toczy się na przemian.
No to faktycznie ruchy niesymultaniczne mają  słabe uzasadnienie.

Cytuj
To wszystko rozumiem i się zgadzam, tylko nie rozumiem, dlaczego ruch symultaniczny w uzyskiwaniu pewnych efektów przeszkadza, a naprzemienny pomaga? 
Nie pomaga ani nie przeszkadza. Można po prostu zrobić przepisy z ruchem niesymultanicznym i nie będzie to żadna bzdura.
639  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: 28 stycznia : Styczeń 26, 2011, 10:04:44 pm
Nie, tak towarzysko chciałem przyjść.
640  Tawerna / Przepisy / Odp: Black Powder : Styczeń 26, 2011, 03:26:30 pm
Nie, to nie o to chodzi.
To jest - coś za coś.
W wojnie siedmioletniej, dowodząc Rosjanami mam z założenia ok. 2-krotną przewagę liczebną i 3-krotną w liczbie dział.
W zamian, muszę być przygotowany, że moi dowódcy nie będą wydawać rozkazów, a moje wojska podczas ofensywy będą się zachowywać ospale i bez inwencji (np. będą przegrywać wyścigi do przeszkód terenowych). Dlatego najbezpieczniej dla mnie jako dla gracza będzie ustawić się w silnym szyku i odpierać ataki. Czyli tak jak w rzeczywistości to się odbywało.
641  Historia i wargaming / Starożytność -inne / Odp: wojny Greków : Styczeń 26, 2011, 03:22:04 pm
A widzisz. Od tego musisz zacząć.
Podstawą szyku będzie pewnie falanga hoplitów. Zastanów się ile szeregów figurek będzie liczyła taka falanga, żeby ładnie wyglądała. Moim zdaniem powinny być to ze 3 szeregi. Następnie zastanów się ilu ma liczyć wszerz, żeby wyglądała jak falanga, a nie jak kolumna. Np. może to być minimalnie 12 figurek. Z tego wychodzi minimum 36 figurek w centrum szyku. Sprawdź ile na to przypada peltastów, jazdy itp.
Z tego wyjdzie ci liczba minimalna.
642  Formalne / Sprawy bieżące / Odp: 28 stycznia : Styczeń 26, 2011, 02:37:16 pm
Rozumiem, że w piątek cisza w klubie ...
643  Tawerna / Przepisy / Odp: Black Powder : Styczeń 26, 2011, 02:35:24 pm
Adam, pozostanę jednak przy swoim zdaniu.
W bitwach wielokrotnie zdarzały się sytuacje gdy ktoś "stał jak baran". Umiejętnie modyfikując rzut na inicjatywę możemy promować armie, które zwyciężały w rzeczywistości, a u nas jakoś im to się nie udaje, np. armia pruska w wojnie siedmioletniej, albo szwedzka w wielkiej północnej.
644  Tawerna / Gry Wojenne - ogólnie / Odp: trendy w wargamingu : Styczeń 26, 2011, 02:31:10 pm
Oddałem Michałowi. Może on wypróbował.
645  Tawerna / Gry Wojenne - ogólnie / Odp: skala 28mm : Styczeń 26, 2011, 02:30:41 pm
Chciałem napisać, że to lego wygląda czadowo. I do tego ruszają im się rączki!  Z politowaniem Chichot
Czy jest emotikon pokazujący osłabienie ?
Strony: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!